My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor

Assalammualaikum wbt...

hari ni Hari Khamis...esok dah Jumaat...lusa Sabtu...hahahaha mengira hari pulak aku ni kan...bukan apa wei aku dok mengira hari-hari terakhir bago Si Pembayar Cukai...hari Sabtu adalah hari terakhir penghantaran Borang Pengiraan Cukai Pendapatan (yang ni bagi punca pendapatan bukan perniagaan)

e-Filing

korang camno wei..dah kira dan hantar ke..?ermmm ada yang dah hantar awal-awal tu dan ada pulak tax credit bertuah arr...dapat pulangan balik dengan kadar segera pulak tu..sekarang ni LHDN makin efficient tau...so far client aku pun ada yang dah settle gak...yang lambat-lambat ni jenis yang bagi feedback kat kitorang pun lambat...ermmm kelam kabut skit arr kalau lambat-lambat ni...aku memang advise kat client dari awal tahun lagi...



Piagam Pelanggan LHDNM bagi memproses bayaran balik lebihan cukai pendapatan tahun semasa adalah seperti berikut:.
* 30 hari bekerja bagi penghantaran Borang Nyata Cukai Pendapatan melalui kaedah e-Filing.
* 90 hari bekerja bagi penghantaran Borang Nyata Cukai Pendapatan melalui kaedah borang kertas (manual).


Bagi tempoh 1 Mac 2011 sehingga 31 Mac 2011, LHDNM telah menerima 207,005 Borang Nyata Cukai Pendapatan Tahun Taksiran 2010 melalui kaedah e-Filing dan daripada bilangan tersebut sebanyak 147,601 pembayar cukai mempunyai amaun cukai terlebih bayar dan layak untuk dibayar balik.



Sebagai memenuhi Piagam Pelanggan yang telah ditetapkan, sehingga tarikh 26 April 2011 LHDNM telah berjaya memulangkan semula amaun baki cukai terlebih bayar bagi Tahun Taksiran 2010 kepada 135,777 (91.98%) orang pembayar cukai. Baki sebanyak 11,224 kes lagi masih dalam peringkat pemprosesan dan akan diselesaikan dalam tempoh Piagam Pelanggan yang telah ditetapkan.


Peanut Dancing Animated Clipartso siapa nak cepat bayaran balik cukai terlebih bayar guna lah e-filling...



4 lovely reply:

oh.. syl dah settle. tak kena cukai. huhu.. best3..

very gud syl!!

hehehe bestnya la kalau tak kena kann...;)

ada gak client yang last2 minit kan?? huhu..ada sorang lagi ni..

ayu yang last minit ni bikin kita huru hara jadi nya...eeee geramss gak...