My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor

Assalammualaikum wbt..

senja

Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..hakikatnya Allah tidak menduga hamba-hamba-Nya tanpa mengambil kira kesanggupannya atau keupayaan mereka untuk menghadapinya...namun ada kah kita sentiasa berada di dalam keadaan yang sedia menerima segala ujian dan dugaannya..? persoalan ini akan terjawab andainya minda dan hati kita sentiasa teguh dengan keimanan terhadap Allah kerana ianya bukan sahaja persediaan dari segi fizikal tetapi juga dari segi mental.

Ujian dan dugaan yang aku dan keluarga terima pada hari Isnin lepas cukup berat namun aku dan keluarga terima dengan keredhaan Nya..segala yang terjadi telah tersurat dan tersirat sejak azali lagi..maka aku dan keluarga harus REDHA dan SABAR atas ujian dan dugaan yang di terima...

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk. (Al-Baqarah: 45)

aku dan keluarga sama sekali tidak menyalahkan takdir atas apa yang terjadi..kami menerimanya sebagai satu ujian yang harus kami hadapi dan yakin dugaan yang datang ini pastinya bersama hikmah di sebaliknya..


[155] Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:

[156] (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

[157] Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya.

Ujian dan dugaan yang melanda kami, menjadikan kami sentiasa menghargai apa yang sudah kami miliki...Alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi dengan Ujian dan dugaan yang di beri ini merapatkan lagi hubungan adik beradik aku..menambah kan lagi perasaan kasih dan sayang sesama kami..ianya terserlah di setiap riak wajah adik beradik aku..kami berkumpul di depan bilik kecemasan memberi kan kata-kata semangat serta mendoakan keselamatan saudara kandung kami...semoga kedua-dua orang yang kami sayang cepat sembuh dan semoga doa kami di makbulkan..

ku gapai cahaya...

14 lovely reply:

moga semuanya selamat yea & doa byk² okey, ada hikmah disebalik semua kejadian itu

semoga terus tabah menghadapi dugaan yang datang.. :)

semoga dengan berkat doa, mereka cepat sembuh dan memberikan semula senyuman dalam keluarga.

terima kasih Tina...semoga doa kita d makbul kan..

terima kasih Asada..

semoga selepas ini pelangi mewarnai hidup kami sekeluarga..

Beb... aku doakan semuanya baik-baik saja... and you know you can share with me anytime if you need someone, ok?

Take care!!!

Love and miss ya~

kak fisa,

sabar ye..semoga lebih tabah hadapi dugaan ini..semoga mereka cepat sembuh ye..

ngape ni beb??

mudahan disebaliknya dugaan,hikmahnya besar...tersembunyi.

thanx a lot Aini...syahdu betul hati aku ni..tapi aku tak berkesempatan nak kolling2 or msg...aku dok bz urus kan hal abang aku ni..

nanti2 aku kolling2 ko k..miss u too...:)

terima kasih ayu..semoga doa ayu d makbul kan...:D

risa : beb Isnin lepas ayah aku admitted kat IJN & abang aku xcident d tempat keje...doa kan mereka ye beb...:)

yup betul tu ash...hikmah & rahmat dari pelbagai bentuk kann...:)

Semoga semuanya selamat ...amin..

amin~thanx working mom...:)