My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor


errmmm sebut pasal investment nie aku betul2 tertarik dgn Insurance + Investment...ia umpama pelan persaraan untuk dri aku....ianya juga merangkap simpanan hari tua aku...yer laa org yg carik gaji sndri cam aku nie kena laa prepare financial matters...langit x selalunyer cerah..sediakan payung sebelum hujan...so aku kena laa mencari alternative untuk mndapat kan pencen...hopefully aper yg ku rancang kan ini d mudah kan perjalanannya....amin...

kat sni aku nk share dgn korang pasal polisi insurans berkaitan pelaburan....aku dpt info dari website kegemaran aku...positive parenting.....eh korang jangan ingat aku agen insurans tau...aku tiada kaitan dgn mane2 insurans...insurans provider pun x lantik aku sbg agen...hhehehee aku nk share info dgn korang jer..;)

POLISI INSURANS BERKAITAN PELABURAN
Polisi berkaitan pelaburan adalah sejenis perlindungan insurans yang mengintegrasikan insurans nyawa tradisional dengan pelaburan. Premium digunakan untuk perlindungan insurans nyawa dan pelaburan dalam pilihan ekuiti, bon atau dana terurus yang sesuai dengan profil risiko anda.

Polisi berkaitan pelaburan semakin menjadi pilihan menarik bagi ibu bapa hari ini. Satu daripada sebabnya adalah kefleksibelan dan kawalan. Anda boleh menukar jumlah perlindungan insurans anak anda tanpa menjejaskan premium, menukar pelaburan antara satu dana dengan dana yang lain, menambah pelaburan dengan pembayaran sekaligus atau membuat pengeluaran untuk membayar pendidikan anak anda pada bila-bila masa.
Polisi berkaitan pelaburan diuruskan oleh ahli-ahli profesional yang mahir membaca trend pasaran serta mencari peluang pelaburan yang berpotensi dalam memberikan pulangan yang lebih banyak agar anda dapat membina dana pendidikan anak-anak anda dengan lebih cepat.

Seperti semua jenis pelaburan yang lain, polisi berkaitan pelaburan mungkin tidak akan menjaminkan pulangan tetapi apabila anda disokong oleh sebuah syarikat bereputasi baik yang mempunyai banyak sumber dan kepakaran, anda boleh yakin bahawa kemungkinan untuk kehilangan semua wang hasil kerja keras anda adalah sangat minimum.

Di samping mengembangkan dana pendidikan anak-anak anda, polisi berkaitan pelaburan juga memastikan kesejahteraan anak-anak anda. Ia menyediakan perlindungan untuk kematian, kehilangan upaya kekal dan menyeluruh, kemalangan, penyakit kritikal, kemasukan hospital serta pembedahan. Ia juga membenarkan anda menggunakan pilihan pembayar premium yang akan membayar premium polisi walaupun anda sudah tidak ada lagi. Ini memastikan dana pendidikan anak-anak anda akan sentiasa terlindung.

Pelaburan untuk dana pendidikan anakanak anda adalah suatu usaha serius. Buatlah keputusan pelaburan yang bijak demi memastikan masa depan yang cerah untuk anak-anak anda.

3 lovely reply:

salam aidiladha kak..
saya pun ada masuk takaful..
sekadar simpanan di hari tua...
memang kena banyak simpanan ni...
masa kita dah tua nanti, tak tahu apa akan berlaku,
dan dah tentu harga barangan semakin tinggi.. huhu

salam aidiladha untuk fisa dan keluarga..
:)

sya betul tu...
kiranya simpanan sbg jaminan hari tua nanti kan...;)

Lady...salam aidiladha yer...;)