My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor

Assalammualaikum wbt..

Sepanjang bulan Ramadhan yang lepas, aku, hubby & irfan menjadi peneman setia mak berbuka puasa...boleh di kira dengan jari berapa kali aku berbuka puasa d rumah sendiri...selebihnya aku berada dengan mak aku..lepas terawih baru la aku balik rumah sendiri...itu la rutin harian ku d bulan puasa...lagi 3 hari nak menyambut Syawal, aku di duga dengan keadaan Irfan yang demam panas...suhu tak nak turun bawah 38...bila malam raya Irfan still lagi demam dan suhu cecah 40 terus aku & hubby bawak ke Hospital Sabak Bernam...ermmm memang ke laut la mud raya aku tahun ni...alhamdulillah bila d ambil darah tiada tanda2 yang merbahaya...raya pertama dia dah boleh berlari & bermain...syukur sangat2...

290820113474
tangan yang kena amik darah...kena pegang sampai dia tidur tempat balutan ni...isk isk



Cukup seminggu dia sihat dan cergas, Irfan di duga dengan muntah dan berak pulak...Ya Allah kesian betul anak aku ni..kali ni memang dia kena teruk sampai badan dia macam melidi jek...padahal kalau dia sihat kita peluk dia pun rasa sedapp je badan dia..ni time dia kena muntah berak bila peluk rasa tulang jek...kesian betul tengok Irfan...dia start mengadu sakit perut & muntah hari ahad 6 Syawal...aku terus bawak je Klinik...ari Selasa 8 Syawal dia start berak cair...mengalir macam air...terus bawak ke Hospital...doctor kata faktor pemakanan tu yg dia kena muntah & berak...

Ari rabu aku just monitor berak & muntah dia..still berak cair yang amat sngat dan muntah bila makan...apa yg masuk dia keluar balik...ari Khamis dia sendiri yg mintak suruh bawak jumpa doctor...dia kata perut dia sakit..aku terus bawak jumpa Doctor Pakar Kanak-kanak....doctor maklum kan Irfan mengalamai masalah penghadaman...so dia perlu pam kan najis dalam usus yang tidak habis keluar...kesiannn Irfan...lepas masukkan ubat kat punggung dia, dia menjerit2 cakap 'nak yak2...sakit perut'...aku tengok pun dh rasa macam menyengat je perut...lepas dia membuang segala apa yg ada dlm perut dia muntah pulak...Ya Allah time tu aku dh mula cuak...kesian ptengok muka dia berkerut menahan sakit...

Doctor bg ubat prebiotic dan ubat2 lain...doctor suruh monitor lepas 3 hari kalau tak ok juga Irfan perlu d beri rawatan lanjutan...Alhamdulillah, selepas makan prebiotic tu dia tak muntah dan mula nak makan...alhamdulillah juga najis dia tak cair lagi...but then aku still monitor takut2 melarat lagi ke...cukup 1 week dia di duga dgn muntah berak dia kembali cergas seperti biasa...Alhamdulillah aku syukur sangat2...tahun ni memang aku tak beraya kemana jadi nya...mud raya hilang bila lihat kan Irfan yang menahan sakit...

gambar raya pun tak banyak mana..padahal aku ni memang la suka mengambil gambar kann..tapi kali ni nak pegang kamera pun tak de mud...dh ler 1st time beraya tanpa ayah...di duga pula dengan kesihatan Irfan...ermmm memang la mud nak bergambar tu tiada langsung...ada pun tak sebanyak thn lepas punya gamba...



4 lovely reply:

rindu dengan ini budak kenit...huhuhu...

kalau rindu balik ler umah nenek..

anak kakak kiter pun kena cirit birit dan muntah2 selepas 1 minggu raya..tige2 kena yg paling kesian anak bongsu yg baru umur 1 tahun tu..masuk susu muntah pastu berak jer..yg 2nd & 3rd tu dah kena admit kat klang..kesian betul..x tau ler kenapa

ye ke...isk faktor pemakanan kot...kesian kan kalau anak2 kecik yg kena..terasa biar la kita yg sakit jgn anak2 yg sakit..alahai..