My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor




ooopss nie bukan cuti untuk 3 hari akan datang..p cuti 3 hari yg lepas...hehehe bermula ari jumaat hingga lah ari ahad...cuti 3 hari membuat kan aku malas nak memulakan kerja hari ni…wake up fisa!!!...hehehe cuti 3 hari ni korang kemana..?? aku tak keluar negeri pun cuma keluar daerah jer…

ari jumaat hari Maulidur Rasul so pagi tu just layan siaran langsung sambutan Maulidur Rasul kat tv… memandangkan ari jumaat agak terbatas waktunya so tengahari memasak & melepak di depan tv sahaja hinggalah ke petang…petang jumaat cik abg aku ajak keluar cuci mata di Parkson…memang cuci mata jer sebab aku cam tak ‘teringin’ lak nak bershopping…just beli present utk baby kawan aku & cik abg sambar 1 helai jeans…pastu tak singgah kemana pun terus balik umah…on the way balik tu hujan yang teramat lebat telah turun membasahi bumi…Alhamdulillah hujan rahmat tu…

Ari sabtu pagi aku ada ‘date’ dengan zaza kat Putrajaya…dating kul 9 pagi spai 11 lebih….ermmm bermandikan peluh di buatnya…tak terasa langsung hembusan angin…padahal kitorang dating kat taman lagi tu…oh!!! Betapa panas nya cuaca sekarang…selepas hampir 2 jam zaza jadi mamarazzi tiba lah masa nya aku berangkat ke destinasi yang lain pula…

Destinasi kedua untuk ari sabtu adalah ke Bndar Baru Bangi…menuju teratak abang aku untuk membersihkan diri dan memanjakan diri di dalam perbaringan sambil meluruskan pinggang…hahahaha ayat tak leh tahan wei…abang aku selaku tuan rumah time tu nak keluar so die telah merelakan teratak nya di gunakan untuk kami melaksanakan misi berehat…pergh!!! Bestnyaaa dapat memanjakan diri…syoknyaaa tdo dalam air cond yg sejuk…aduhhh kat luar panas sangat wei time tu…

Jam 3 petang usai puas merehatkan diri aku bergerak ke destinasi ketiga…menuju ke Seri Kembangan ke rumah sahabat aku yang dalam pantang….alhamdulillah aku berjaya melaksanakan misi lawatan muhibbah…(khas untuk aini : beb kuih yg ko jamu kitorang tu sedap arrr…t ko belajar buat jangan lupa bagi aku rasa yer..hehehe…eh chop!! Make sure ko pantang cukup tau…hahahaha…)

Destinasi seterusnya iaitu destinasi ke empat pula…aku menuju ke Seremban…memenuhi jemputan makan rumah kakak ipar aku…menu nya teramat laaa meriah spai tak tau nak makan apa2…last2 aku makan udang bakar dengan buah2han jer….hehehe bukan apa before spai tu cik abg aku ajak makan dulu tu yang rasa kenyang lagi…air memang wajib berbotol2 aku minum…aduhaiiii bahang wei…dok dahaga jer…

Jamuan tak habis lagi aku dah minta izin mengundurkan diri…memandangkan time tu time untuk irfan berkepit & time tdo die…so apa lagi mau di tunggu…balik jer la kan…spai umah dalam kul 11 lebih…pergh!!! Ngantuk & penat wei…aktiviti jalan2 hari sabtu…

Ari ahad kemana pula..?? ermmm ahad lak memenuhi jemputan perkahwinan…mula2 menuju ke bt 9 kampung Medan…sahabat lama cik abg aku melangsungkan perkahwinan….selepas itu menuju ke kampong jawa…rumah saudara cik abg aku…sory aku tak ingat gelarannya…sbb kan cik abg aku nie saudara nya terlalu ramai….;) spai di sini mak mertua aku ada skali…so melepak lama laaa skit kan…membiarkan cik abg aku melepaskan rindu dendamnya kepada ibunda tercinta…hehehe biarkan aja…

ahad petang lak keluarga mak saudara cik abg aku datang berkunjung …usai bersolat magrib mereka pun meneruskan agenda mereka seterusnya ingin membeli barang dapur…hahahaha macam ada hal penting jerk kan…hehehe saja je mereka datang singgah…lepas mereka keluar terus kitorang plak keluar untuk menikmati makan malam…hehehe makan malam di kedai tom yam jer...






4 lovely reply:

thanks beb datang melawat and also, for the pressie ;).

pasal 'kuih' itu.. yeszaa.. memang harus aku belajar.. sebab aku sendiri pun suka beb.. memang sedap ah!.. hehehe... tunggu!!!

hehehe...p rugi sebab adam bangun time aku dh nak balik...punyaaa laa lena die tdo...

oh sudah semestinya ku nantikan saat itu...;)

baca pun dah penat xtvt hari sabtu tu..sure tuan punya badan lagiii penat

Adlina memang terasa penat sangat p sebabkan irfan tak meragam p makin seronok dapat jalan2..hilang laa sikit rasa penat tu..

p kan malam tu tdo lena sungguh sebab keletihan sgt2...hehehe