My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor


Kesibukan bekerja seharian…
Membataskan aku membuat coretan…
Bukan bermakna aku melupakan…
Hanya masa tidak mengizinkan…

Kini aku mula berjinak2 dengan dunia percukaian…
Selepas hampir 10 tahun dengan dunia perakaunan…
Aku terpaksa menimba pengalaman…
Sebelum aku bergelar ejen percukaian…

Buah cempedak di luar pagar…
Ambil galah tolong jolokkan…
Aku budak baru belajar…
Tentang ilmu percukaian…

Aku menggali sambil membuat imbasan...
Aku pernah pelajari ilmu percukaian…
Bukan salah kekurangan ingatan…
Cuma aku tidak pernah praktikkan…

Tanpa applikasi ilmu yang di pelajari…
Lama kelamaan ianya hilang tanpa seri…
Cabaran ini harus ku atasi…
Sebagai menyahut cabaran diri…

Langkah pertama ku aturkan…
Dengan mencetak semua ketetapan…
habis cetakkan ku makin juling…
bile mentelaah public rulling…

Public Rulling banyak informasi nya…
Income Tax Act menjadi kamus utama…
Kefahaman tentang konsep dan peraturannya…
Insya Allah aku boleh menjayakannya…

Class tax sudah ku hadiri…
Di ajar oleh abang ku sendiri…
Dengan pengalaman beliau sendiri…
Alhamdulillah aku mula memahami..

Segala persediaan telah ku aturkan…
Sebelum aku terjah dunia percukaian…
Hanya praktikal belom sempat ku laksanakan…
Akibat aku terlalu sayangkan dunia perakaunan…

Insya Allah kalau masa mengizinkan…
Akan ku kongsi ilmu percukaian....
Ilmu di kongsi manfaat d cari…
Untuk sahabat yang sentiasa di hati…





0 lovely reply: