My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor


Aku terima panggilan dari client tersayang…
Beliau bertanyakan perkhabaran…
bertanyakan Report Kewangan..

Aku telah d arahkan untuk menyelidik…
Tetapi aku d layan bagaikan aku yang kena selidik…
Isk hati aku mula terusik…
Dengan kenyataan dari mulut yg tak bersisik…

Nak ku marah bukan amalan ku…
Nak ku biarkan hati bagaikan semalu…
Bukan tidak ku terangkan dulu…
Tetapi die ni hanya wat tak tahu…

Last meeting telah ku confirmkan…
Apa yang perlu ku selidik kan…
Atas factor pengesahan yang di lakukan…
Aku telah inform methodology yg ku lakukan…

Last meeting telah d persetujui…
Kenapa sekarang cakap nya lain sekali…
Kelewatan aku bukan salah diri sendiri…
Tetapi aku kena selidik dari tahun 2000 lagi…

Payahnya aku nak bg penerangan…
professional engineer di beri gelaran…
Bukan salah aku dia tak faham kewangan…
Sila lah amik kursus perniagaan…

Dia ni memang tak nak mengalah…
Method aku d katakana salah…
Klau method aku salah…
Kenapa tak wat sendiri je lah…

Cash vs profit ader perbezaan…
Itu pun die salah tafsiran…
Boleh pulak die betulkan…
Cash vs profit ada persamaan…

Pening pening kepala ku pusing..
Geram geram mata naik juling…
Akaun dia memang tak balancing…
Jgn kata aku tak tau accounting…

Pelik tapi benar kejadian ini..
Die puji bekas accountant dia lagi..
Sah2 management account salah lagi…
Dia kata Auditor salah sendiri…

Alhamdulillah aku bukan Auditor dia…
Aku hanya External Accountant dia…
Sah2 bukan aku yg wat salah punya…
Aku hanya mengkaji di mana salahnya…

Dulu – dulu aku dh resign…
Die merayu-rayu ingin kan…
Jangan lah marah atas kelewatan…
Die sendiri tau factor kengkangan…

Aku dh nekad malas nak layan…
Pada orang yg tak hargai bantuan…
Jangan ko ingat aku nak layan…
Segala kerenah ko yang memenatkan…





11 lovely reply:

sian kat u sis.. saboojelah .. kalau dipikirkan boleh sakit jntung dibuatnyer..

kak fisa suka berpuisi yer...
hehehe...

Lana mmg dh x kuasa nak layan pak haji tu...i wanna say gud bye...

pas meeting dgn die sure kepala nie berdenyut2 sgt...adeyyy....

nih sure tensen habes neh..dah kuar segala bakat terpendam hihihi..i memang tabik kat auditor, sgt ler complicated kja audit2 nih..i baru je jadi auditor dalaman pun dah pening bagai melayan kerenah colleague..

nih sure tensen habes neh..dah kuar segala bakat terpendam hihihi..i memang tabik kat auditor, sgt ler complicated kja audit2 nih..i baru je jadi auditor dalaman pun dah pening bagai melayan kerenah colleague..

fiza...puisi merapu...memang feveret ku..hehehe...

Adlina...seriously complicated kan...hehehe p don't take it tooo serius t stress terlebih la plak...ooohhh tak sanggup ku kehilangan susu badan...hehehe...

siannnya kakak ku ni..
sabar ye sis.. manusia ni memang macam2 ragam kan..:(

ermmm betul tu kelly...
nk wat cam ner ragam manusia nie pelbagai....
yg penting klau mereka rasa kita dah tak mampu bagi yg terbaik so we should say gud bye...:(

ciannya banyakkan bersabar ye.. insyaAllah allah sentiasa bersama dan Dia akan permudahkan jalan...

thanx a lot Lady...;)

yessszaaa sudah semestinya dalam bisness ni menuntut kesabaran yg amat tinggi...