My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor

Assalammualaikum wbt...
Aku nak share dengan korang artikel yang aku petik dari Harian Metro...Artikel ni berkisar kan sifat dan sikap anak-anak muda sekarang yang tanpa segan silu membuat aksi 'sumbang' tidak kira di mana tempat nya walaupun berdekatan dengan masjid...

Kalau diorang membuat sumbangan dari segi kewangan atau pun tenaga alhamdulillah la...ini tidak, boleh pulak diorang buat 'sumbangan' dari segi dosa mata kita ni..Ya Allah sbaar je la kan...yang kaki skodeng pulak sure la berduyun-duyun nak melihat 'aksi' yang di sumbangkan tu..

Isk tak takut kah mereka dengan balasan dan azab yang bakal di terima kelak?kemana hilangnya perasaan malu mereka itu..?kalau korang la kan berdepan dengan situasi sebegini apa yang korang buat ekkk?berani tak korang nak tegur anak-anak muda ni...?
Aksi sumbang dekat masjid
Oleh Arifin Salleh
am@hmetro.com.my

MASJID TANAH: Memalukan apabila ada pasangan bercinta menjadikan kawasan pantai Tanjung Bidara, di sini, sebagai ‘port’ untuk melakukan aksi ‘ringan-ringan’.Tambah menjengkelkan apabila terdapat pasangan melakukan aksi sumbang itu secara terang-terangan berdekatan masjid pada hari Jumaat ketika umat Islam menunaikan solat Jumaat.

Perbuatan itu bukan saja menyakitkan mata, malah menjatuhkan imej pantai yang menjadi tumpuan termasuk pengunjung dari luar negeri ini.Tinjauan Metroplus tengah hari Jumaat lalu mendapati terdapat beberapa pasangan asyik memadu asmara tanpa mempedulikan orang ramai yang pergi dan balik menunaikan solat Jumaat.

Peniaga, Abd Ghani Kedel, 60, berkata dia sering melihat pasangan melakukan aksi memalukan itu tanpa berselindung.“Mereka bercumbuan serta berpelukan tanpa malu dan bersalah apabila perbuatan itu dilakukan di khalayak ramai.“Malah ada pasangan yang asyik memadu kasih tidak menyedari perbuatan mereka ditonton segelintir ‘kaki skodeng’ atau pengintai di situ,” katanya ketika ditemui di sini.

Menurutnya, kaki skodeng di pantai berkenaan datang awal dan bersembunyi di dalam semak semata-mata untuk melihat aksi sumbang dan mengghairahkan pasangan terbabit. “Ini sikap remaja sekarang, tidak kira di mana saja termasuk dalam semak melepaskan rindu. Kalau tengah syok memadu kasih, tiba-tiba kena patuk ular baru tahu.

“Saya kesal dengan situasi ini dan sesuatu perlu dilakukan bagi mengelak ia terus berlarutan dan menjatuhkan imej pantai ini,” katanya. Sementara itu, imam Masjid Tanjung Bidara, Abu Khir Jamaluddin, berkata ibu bapa perlu berperanan bagi mengelak anak mereka daripada terjebak masalah sosial.

Bagaimanapun, beliau yang juga Pengerusi Pegawai Syarak negeri berkata, ibu bapa tidak boleh dipersalahkan 100 peratus dalam hal ini kerana sikap remaja boleh berubah serta terpengaruh dengan rakan ketika di luar rumah.“Namun, lebih kesalkan ada segelintir pasangan terbabit tidak mengira waktu untuk memadu kasih sama ada ketika solat Jumaat atau Maghrib.

“Justeru saya nasihatkan mereka menghormati perasaan orang lain dan bertaubat serta menghindari melakukan perkara maksiat,” katanya.
terpikir gak kat benak pikiran aku ni andainya balasan yang di terima d kala mereka-mereka ini 'beraksi' apakah ianya dapat menginsafkan mereka..? renung-renung kan la...


****aku sedih arr melihatkan anak bangsa sendiri yang jadi macam ni...semoga mereka-mereka ini di beri kan keinsafan diri...