My Life...begins with my Journey

my Life...my Journey..my History.. as a Human Being...i'm not a Perfectionist.. every step I have made has Defined who I am..

My Sponsor

Assalammualaikum wbt...


ermmm aku rasa aku lah orang yang paling lewat mengetahui bagaimana nak letakkan butang LIKE Facebook ni kat blog...hehehe tu pun selepas aku melihat orang lain punya blog dok ada butang tu kan...lewat pun lewat la asal kan aku letak jugakkan...;)agak-agak ada lagi ke orang yang lambat tau macam aku ni hah...?

meh sini aku share dengan korang yang tak tau lagi macam aku ni kan cara-cara nak letak button LIKE Facebook tu...tu pun aku ambil dari blog cik Liyana..ermmm korang kena follow step by step tau...ihikss jangan skip takut lain pulak jadiknya...:p
  1. mula-mula log in dulu dalam Blogger
  2. lepas tu korang pergi ke Dashboard
  3. click kat Design
  4. click Edit HTML
  5. tick Expand Widget Templates
  6. tekan Ctrl & F , cari word ------ data:post.body
  7. masukkan code ini selepas code data:post.body

    <iframe allowTransparency='true' expr:src='"http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=" + data:post.url + "&layout=standard&show-faces=true&width=530&height=60&action=like&colorscheme=light"' frameborder='0' scrolling='no' style='border:none; overflow:hidden; width:530px; height:60px'/>
  8. sila PREVIEW dulu bagi memastikan butang tu ada di situ
  9. jika berpuas hati sila la SAVE TEMPLATE

* kalau tak jadi korang g la jenguk blog c Liyanaa ye...;)

8 lovely reply:

ape yg lambat tu beb...hehehe
ok je..janji tak ketinggalan..kan kan

kahkahakah betul wei...maklum ler nak update pun lambat apa tah lagi nak menggodek2 ni kan...:p

thax for info.. nice one..

thanx syuk...hehehe baru nak buat...:p

memandang ko da admit yg ko baru tau.... maka dgn ini saya dgn berbesar hati yg ikhlas nan suci bersih ingin menyatakan bahawa....

AKU PUN BARU JE TAU CAMNE NAK BUAT!!!!

hahahhaha..... nak lagi bes????

aku tau lepas baca pos ko ni.. klau ko tak buat entry nih... sampai sudah le aku tak tau.... yada yada!!! kekekke

so kalau ko kata ko lambat, maka aku ni... ada kah lembab??? kekkeke

tq for sharing.. harus amik tahu ni/..

ja...meh aku gelakkan dulu...wakakakaka....

KITA SERUPA LA GAMAKNYA...:D

apo nak buek ko...kita ni banyak sangat keje lainnya tu...tu yang asyok terlewat dan terlambat tau je...

yang penting bukan lembab wei...hehehe lambat tau jek...:p

etiey u r welkam...share dengan kawan2 yang belum tau apa salah nya kan...;)